Tips voor gebruik Dar app

Tips voor Android gebruikers

Er kunnen diverse zaken van invloed zijn op het ontvangen van meldingen. Wij kunnen niet zien waarom u geen meldingen ontvangt, wij zien alleen of een melding is verstuurd. Hieronder geven we u een aantal tips en mogelijkheden om te kijken of u het probleem kan oplossen. Dit kan verschillen per provider, netwerk, toestel en eigen updates. Apple en Android geven geen 100% garantie op ontvangst van meldingen.

1 Niet optimaliseren batterij

  • Instellingen > Batterij > Optimalisatie batterij > kies de betreffende app (DAR)
  • En selecteer daar > Niet optimaliseren

Dan zal de telefoon niet langer de pushberichten onderdrukken vanwege de energiebesparing.

2 Niet storen negeren (meldingen)

  • Instellingen > Apps > kies de betreffende app (DAR) > Meldingen
  • Zet daar ‘Niet storen negeren’ > Aan
  • Alles blokkeren > Uit

3 Achtergrond taken aan laten staan en onbeperkt datagebruik toestaan
Zorg dat de afval-app op de achtergrond taken mag uitvoeren of ontvangen. Soms kan Android de vraag stellen om achtergrondtaken van apps uit te zetten. Daarmee wordt ook het ontvangen van pushberichten voor een app uitgezet. Zorg ervoor dat de functie ‘Achtergrondgegevens beperken’ is uitgeschakeld.

  • Instellingen > Apps > kies de betreffende app (DAR) > Datagebruik app
  • Achtergrondgegevens > aan
  • Onbeperkt datagebruik toestaan > aan

4 Huawei
De meeste Huawei telefoons hebben op meerdere vlakken notificatie onderdrukking. Dit is omdat ze graag je batterij willen besparen. Helaas leidt dit tot het missen van meldingen die je liever wel had willen ontvangen. Via de tips kan je dit weer voor de DAR app activeren. Zie voor een uitgebreide uitleg met plaatjes op deze site.

5 Andere merken
Voor sommige opties kunnen op de telefoon net andere termen worden gebruikt.
1. Instellingen > Apps beheren > Ga naar DAR > Meldingen weergeven > Ja
2. Instellingen > Meldingsbeheer > Ga naar DAR > Meldingen toestaan > Ja (optioneel: + Statusbalk > Ja + Vergrendelingsscherm > Ja).

Deze optie is op sommige modellen anders:
3a. Instellingen > Batterij > Apps sluiten na vergrendeling scherm > Zet DAR op > Niet sluiten.
3b. Instellingen > Apps beheren > Ga naar DAR > Batterij > Actief na schermuitschakeling > Ja.

6 Gegevens opnieuw instellen
Een app kan oude gegevens vasthouden in het geheugen. Wis het geheugen van de app sla de instellingen opnieuw op. Dan kunnen pushberichten weer geactiveerd worden.
Ga naar Instellingen > Apps > DAR > Opslagruimte > Gegevens wissen
Daarna gaat u naar de app en stelt u uw postcode en tijdstip pushberichten opnieuw in.

7 Instellingen van Protected Apps
Wanneer u bij toestellen als de Huawei werkt met Protected Apps kan dit er voor zorgen dat u geen berichten ontvangt. Het toelaten van de app is belangrijk om berichten te ontvangen. Meer informatie hierover via deze link of deze film.
 

Tips voor iOS gebruikers

Bij sommige toestellen kan het voorkomen dat de gegevens niet onthouden worden. Hieronder een uitleg hoe dit probleem op te lossen is.


1 Resetten iPhone
Het kan soms gebeuren dat uw telefoon oude instellingen onthoudt of moeite heeft met het opslaan en bewaren van instellingen. Dat is eenvoudig te verhelpen door uw telefoon een reset te geven. Hoe deze reset uitgevoerd kan worden hangt of van welk type telefoon  u heeft. Via deze link vindt u een goede uitleg per type iPhone.

2 Verversen geheugen
Het niet opslaan van instelingen is alleen via de eigen telefoon te verhelpen. Het beste is om uw telefoon te resetten zoals hierboven vermeld. Soms ontstaat dit probleem door het updaten van de telefoon of een gebrek aan opslagruimte. Het opslaan van de gegevens gebruikt een aantal MB’s aan data en die moeten weggeschreven kunnen worden. Het onderstaande kan helpen bij het probleem:

  • Ga naar instellingen > Algemeen > iPhone-opslag
  • Daar zoekt u de DAR afval-app in de getoonde lijst op. Klikken om instellingen van app te bekijken.
  • Klik eerst op ‘Ruim op’.
  • Klik daarna op ‘Verwijderen app’.
  • Is dit gebeurd, dan opnieuw de DAR afval-app installeren.
  • Controleer tevens of ‘Ververs op achtergrond’ aan staat.
  • Controleer of er voldoende ruimte beschikbaar is om gegevens op te slaan.

3 App opnieuw installeren
Een alternatief kan zijn om de app opnieuw te installeren. Als u de app te verwijdert en daarna opnieuw installeert zijn de problemen meestal opgelost.
 

Algemene vragen

Heeft de informatie u niet verder kunnen helpen? Wij gaan na wat voor u een mogelijke oplossing is als u ons de volgende gegevens toestuurt naar info@dar.nl:

  • Wat is uw postcode en huisnummer?
  • Welk type toestel en besturingssysteem (iOS, Android, Windows, iPhone, iPad, Samsung, Nokia) gebruikt u?
  • Op welk tijdstip stelt u uw meldingen in?
  • En eventueel een korte aanvullende toelichting van uw vraag.

Kies uw gemeente

Berg en DalBeuningenDrutenHeumenNijmegenWijchen
Ik woon ergens anders